medical students online
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Brother in love

5 posters

Go down

Brother in love Empty Brother in love

Post  Anke Thu Dec 15, 2011 10:54 am

Oké, bij gebrek aan goeie shoutbox moet ik ff wat meisjespraat kwijt hier Smile .

Mijn broer Christophe heeft sinds zijn reis naar Ecuador een Duitse vriendin. Ze reizen gezellig over en weer van hier naar Hannover bijna elk weekend. Als zij hier is, moet iedereen natuurlijk Engels (of Duits of Spaans) praten als ze in de buurt is, ook al praat je niet rechtstreeks tegen haar. Ik kan er niet aan doen, maar dit is zooo lachwekkend. Niemand van ons gezin is gewoon om Engels te praten. Dus hoor ons bezig. En als ik tegen mijn eigen familie praat, moet dat dus zogezegd ook in het Engels. Hi-la-risch. Ik kàn gewoon niet serieus blijven. Bert, hoe doe jij dat thuis!

Verder is ze wel vriendelijk hoor, maar niet echt geïnteresseerd of superactief. Hun afwas blijft netjes in de gootsteen staan tot grote zus in actie schiet en vraagt of ze tenminste komen helpen.

En Reza en ik hadden het net zo gezellig op kot. Hij in Christophe zijn lege kamer (die doet stage in Klina en slaapt dus in Kapellen) en ik in mijn kamer. Alle boeken gemeenschappelijk in de gang. Dat ging perfect. Tot mijn broer dus vakantie neemt en hier op kot komt logeren. Alles moet wijken voor zijn vriendin.... Reza terug naar zijn huis...boeken over en weer sleuren...ikke hier alleen Neutral Muziek en gegiebel in de kamer,.... Rolling Eyes

Zucht. De Liefde.

En Bert, dit blijft onder ons! pirat

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Astrid Thu Dec 15, 2011 11:09 am

Allez, nu kan ik mij toch moeilijk voorstellen dat een Duitse echt geen woord verstaat van een Nederlandse conversatie als ze traag genoeg wordt gesproken, vooral omdat jullie allemaal echt goed AN praten en geen dialect. Eerlijk gezegd zou ik vrolijk Nederlands praten, als ze het toch meent met Christophe gaat ze het ooit moeten leren en vice versa Laughing. Als ze iets echt niet verstaat, kan ze nog altijd vragen om het Engelse woord even te geven hé. Het is toch te gek dat jullie onderling Engels moeten praten telkens als ze in de buurt is silent. Als het haar conversatie niet is, moet ze toch niet kunnen volgen zeker, of is het zo'n nieuwsgierig aagje? Is dat iets dat ze zelf "eist" of is dat iets dat in opdracht van Christophe gebeurt? Want als ze dat zelf vraagt/eist, dan vind ik dat eigenlijk behoorlijk onbeschoft.

Ik kan mij ergens nog wel voorstellen dat ze als 'gast' misschien niet de aandrang voelt om te helpen in het huishouden (maar enfin, ik zou me zelf doodschamen als ik niet spontaan aan mijn eigen afwas zou beginnen, behalve als er een machine is natuurlijk), maar op zijn minst mag Christophe wel dan wat extra zijn handen uit de mouwen steken hé. Jij bent hun meid niet hé!

Veel medeleven Anke, dat is echt niet leuk voor jou en Reza!
Astrid
Astrid
Ace
Ace

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 2011-11-25

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Anke Thu Dec 15, 2011 12:02 pm

Alles is relatief natuurlijk Smile .

Maar misschien ben ik gewoon teleurgesteld in mijn broer. Hij zou het voorbeeld moeten geven. ('t is hij die verlangt dat we Engels praten)

Hij had vorig weekend aan de telefoon gevraagd of ze naar Edegem mochten komen 'omdat er thuis geen bed vrij was'. Ik had er niet echt bij nagedacht en zei dan maar ja. Achteraf bleek dat er wel 2 eenpersoonsbedden vrij zijn. Maar zijn dubbel bed hier op kot is natuurlijk aangenamer. Dàt heeft hij er niet bij gezegd aan de telefoon he Smile . Nu leer ik hem kennen! tongue

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Astrid Thu Dec 15, 2011 10:11 pm

LOL de stiekemerd! dat verklaart ook het gegiechel ineens Laughing
Astrid
Astrid
Ace
Ace

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 2011-11-25

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Jan Thu Dec 15, 2011 10:56 pm

Jongens jongens, da's toch raar hé, zodra uw siblings beginnen...
Ik denk dan altijd, heel diep in mijn hoofd, wat hebben die niet allemaal gehoord of lastig gevonden toen ik ermee begon?
En dat helpt al een heel stuk, echt waar.

Voor de rest: ni neuten hé zeg, in Vlaanderen spreekt men Vlaamsch (Eva kon toch ook perfect Nederlands, en een vlaming kan echt wel snel duits leren, zoals Astrid zegt lijkt dat gewoon allemaal op elkaar).

Anke, in uw plaats zou ik snoeihard met een bekakt Oxbridge accent beginnen praten, om het een beetje te indiceren dat ge 't belachelijk vindt.
Ik vind het wel erg voro Reza, hij doet zo zijn best om nederlands te kunnen en dan moet die jongen nu ook nog in het Engels gaan converseren... Not cool.

En de afwas, daar ben ik een fascist in: iedereen die niet afwast is een vuile vetzak en wordt hier op kot streng terechtgewezen. Ich bin der kleine führer der E2!
Jan
Jan
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Anke Thu Dec 15, 2011 11:51 pm

Hihi geweldig Jan, dat lucht op :-).

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Astrid Fri Dec 16, 2011 12:14 am

Awel jan, ik zeg dat misschien niet vaak, maar ge hebt groot gelijk in deze! Laughing
Astrid
Astrid
Ace
Ace

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 2011-11-25

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Lynn Fri Dec 16, 2011 3:54 am

Troost je Anke, onzen Ben zijn vriendin is hier al meer dan een jaar en spreekt nog altijd zeeeer weinig Nederlands. Maar ja, ons papa kan geen Engels dus wij praten onder elkaar gewoon Nederlands, en onzen Ben vertaalt dan zo nodig.. Maar leuk is anders idd, zeker zo tijdens de blok, echt spijtig Sad Maar, we zijn er toch bijna vanaf nu he.. (volgende week rond deze tijd gaan we zeer gelukkig zijn!!)

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Anke Fri Dec 16, 2011 4:18 am

Welke taal spreekt zij ook alweer, Lynn? Da's inderdaad wel lastig. Blij dat Reza vlot Nederlands spreekt Smile . Ik wil altijd weten wat die familieleden aan de telefoon vertellen, daarom ben ik Turks beginnen leren. Ben veel te nieuwsgierig, haha. Smile

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Lynn Fri Dec 16, 2011 5:49 am

Zij is oorspronkelijk van Brussel, frans dus... En ook portugees, spaans, duits, wat chinees. Maar nederlands dus niet Wink

Ik vind dat wel sjiek van jouw dat je Turks bent gaan leren, is dat niet keimoeilijk ofzo?

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Anke Fri Dec 16, 2011 6:24 am

Turks klinkt inderdaad compleet anders, met hele vreemde woorden, maar de grammatica is niet zo moeilijk. 't Is ook een heel fonetische taal, met supersimpele spelling, gewoon zoals je het zegt. Bijvoorbeeld "toilet" is in het Turks "tuvalet" en "cinema" is "sinama". Natuurlijk zijn niet alle woorden zo, maar 't valt beter mee bij mij dan bij Reza die op hetzelfde moment cursus Frans volgt Smile . Ieder zijn eigen uitdaging en we helpen mekaar!

Brussel...dus jij kan je Frans ook oefenen Lynn!

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Astrid Fri Dec 16, 2011 11:40 am

Lynn wrote:Zij is oorspronkelijk van Brussel, frans dus... En ook portugees, spaans, duits, wat chinees. Maar nederlands dus niet Wink

Ik vind dat wel sjiek van jouw dat je Turks bent gaan leren, is dat niet keimoeilijk ofzo?

Nja, dat vind ik zo mogelijk nog erger dan van een buitenlander silent
Astrid
Astrid
Ace
Ace

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 2011-11-25

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  bert Fri Dec 16, 2011 11:29 pm

Mijn familie praat altijd Nederlands hoor, zeker onder elkaar. Als Esther erbij is gaan ze niet trager of duidelijker praten, alleen als ze het tegen haar hebben (vind ik goed en logisch). In het begin wou zeker ons mama in het Engels beginnen, maar ik vond dat niet goed (en ons papa nog minder :p ). De keren dat Esther op familiebezoek komt vind ik dat ze het helemaal in het Nederlands moet kunnen volhouden. Dat is toch altijd maar een paar uur, en als ze het niet verstaat moet ze het maar vragen.

Als ik gewoon bij haar ben ben ik er losser in, dan is het Engels en Nederlands door elkaar. Het blijft moeilijk voor haar, dat Nederlands. Tegen Ivanna spreek ik wel altijd Nederlands.

Wat Christophe betreft: verliefde mensen doen zotte dingen he Anke Smile

bert
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Jan Sat Dec 17, 2011 7:34 am

Astrid, ge zegt dat niet vaak genoeg...
Jan
Jan
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Brother in love Empty Re: Brother in love

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum