medical students online
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

De jury....

+4
Astrid
Evi
Anke
Lynn
8 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

De jury.... Empty De jury....

Post  Lynn Mon Dec 05, 2011 1:19 am

Ze sturen u dus gewoon 's morgens vroeg een mailtje met uw jury.. En een puntenlijst van de stages die je blijkbaar mee moet nemen (vreemd he?).
Ik heb als voorzitter de backer (oef, een internist Smile), als juryleden cras (oef, co-schap), de dooy (blijkbaar kinder intensivist, met dank aan Evi Smile), en rodrigus (....). Voor die laatste heb ik wel schrik Sad. Nu kan de stress week beginnen Smile.

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Mon Dec 05, 2011 10:17 am

Wow Lynn, nu begint het bij mij ook wel te kriebelen hoor! Cras was trouwens vol lof over je, dus op dat vlak kan je weinig verkeerd doen Wink. Nu kan je eindelijk gericht studeren... da's ook weer een voordeel als we onze jury kennen.

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Tue Dec 06, 2011 8:35 pm

Oké... mijn mysterie is ook opgelost: voorzitter Vaneerdeweg, en dan VANDEWOUDE M., PHILIPS H., DE DOOY J.....

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Evi Tue Dec 06, 2011 8:51 pm

Zie je het zitten?

Ik vind dat ze wel eens erbij mogen zetten wat die mensen doen. Want wie is Philips? Hebben we die ooit gezien?

Pfff, I'm next...

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Astrid Tue Dec 06, 2011 9:39 pm

Er zit een Hilde Philips op huisartsgeneeskunde, dus ik denk dat zij het gaat zijn. Ik vind alleszins geen philips op de site van het uza, dus vermoedelijk geen uza personeel.
Veel succes anke, je kan het!
Astrid
Astrid
Ace
Ace

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 2011-11-25

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Lynn Tue Dec 06, 2011 11:41 pm

Succes Anke!! Vandewoude is heel vriendelijk hoor, die vindt dementie wel belangrijk natuurlijk, en vochtbeleid/elektrolytenstoornissen bij oudjes (ik heb toen iets over hyper/hypocalciemie moeten opzoeken bij men stage)

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Wed Dec 07, 2011 1:55 am

Dankje voor de tip, Lynn! Ben wel bang van het vochtbeleid en de elektrolietenstoornissen... ik zat vorige week helemaal in de problemen toen ik dat deel herhaalde, zo'n onduidelijke cursusnotities over welk infuus wanneer met welke bestanddelen, hoeveel over hoeveel uren,.... :-(

Hilde Philips ken ik van een voordracht, maar inderdaad, stom dat je het moet gokken. Verder zie ik het wel zitten. Ben al lang blij om geen grote namen te hebben zoals jorens, van gaal, van den heyning... :-)

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Evi Wed Dec 07, 2011 8:22 pm

En mijn jury is ook binnen:

Voorzitter: Michielsen P
Jury: Hans G; Van den Eede F; Rooman R

Op zich wel te doen denk ik, alleen heb ik dus nog 2 vakken niet gestudeerd: psychiatrie en anethesie (dus dat wordt nog even doordoen, ik zal allereerst die cursus maar eens gaan kopen). Van de Eede was toch degene van depressies hé?
Iemand een idee waar mijn chirurg zit, want tenzij Michielsen zelf ook het mes in handen neemt (en dat hoop ik ten stelligste van niet), zie ik er geen tussen staan...
En voor pediatrie: Rooman! Smile Voor degene die hem niet kennen: de man in een fluogroene broek op consultatie pediatrie: that's him! Die doet dus alleen endocrinologie, rara waar zou mijn casus over gaan...

Voor Michielsen: iemand nog tips? Is het voldoende als ik enkel hepatologie herhaal? Of zou ik gastro-entero er ook moeten bijdoen?


Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Wed Dec 07, 2011 9:37 pm

Blijkbaar staat Hans voor chirurgie, Evi. Ellen Vancamp heeft hem ook in haar jury.

Veel succes, 't klinkt alleszins weer gevarieerd! Ik vraag mij af of we die cursus en vragen anesthesie ook op ons MC examen moeten kennen... aangezien we dat vak eigenlijk niet gehad hebben zoals de jaren onder ons.

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Evi Wed Dec 07, 2011 9:47 pm

Ik ben dus naar de cursusdienst geweest om die cursus te gaan halen: blijkt hij uitverkocht te zijn, kan ik morgen teruggaan, ze gingen proberen hem tegen dan bijgedrukt te hebben. Het is ook altijd hetzelfde hé.
Ik was eigenlijk niet van plan om ook maar iets van anesthesie te doen, maar ja, nu kan ik natuurlijk niet anders. Wink

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Thu Dec 08, 2011 1:12 am

Ooh da's echt frustrerend als je speciaal naar de cursusdienst gaat daarvoor! :-s

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Astrid Thu Dec 08, 2011 2:07 am

Michielsen vindt diagnostiek heel belangrijk: welke testen vraag je aan en waarvoor, hoe interpreteer je de resultaten, hoe scoor je leverfalen, welke klinische tekens van leverziekte zijn er, indicaties voor een leverbiopsie, dat soort zaken. Ik zou dus in de cursus hepatologie dus vooral concentreren op de testen die erin staan en de semiologie. Owja, dat vroeg hij aan mij op stage: hoe zou je het onderscheid kunnen maken tussen hepatische hydrothorax en een rechtszijdige hydrothorax van andere oorsprong? Dan moet je vooral niet teveel over de biochemie beginnen, want het onderscheid tussen ascites en andere transsudaten kan je eigenlijk niet maken. Wat je moet zeggen is "ik moet het bewijs hebben dat dat vocht uit de buikholte komt, dus als ik bvb een scintigrafische stof daar inspuit, en enige tijd later zit die ook in de pleuraholte, dan ben ik zeker dat het ascites is".

Die mens doet echt alleen maar hepatologie in het uza, en zeker transplantaties zijn zijn ding (bvb dat non compliance een reden is om iemand van de lijst te zwieren). Maar ik denk dat die wel algemeen gastro-enterelogische dingen durft vragen hoor.
Astrid
Astrid
Ace
Ace

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 2011-11-25

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Evi Thu Dec 08, 2011 2:33 am

Bedankt Astrid, voor de tips!

Ik hoop dat ik er vanuit mag gaan dat mijn casus (en dus de live patiënt) een hepatologiepatiënt zal zijn. Want ik vrees dat door het tijdsgebrek ik mij vooral op hepatologie zal concentreren. Als er bijvragen over gastro-entero zijn, is dat niet zo erg, maar ik hoop dat de casus op zich niets puur gastro-enterologisch is...

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Lynn Thu Dec 08, 2011 8:21 am

Succes ermee Evi!! Ik had hetzelfde als Astrid gehoord over Michielsen, zeker die child classificatie bij levercirrose kennen (allez toch zeker het principe) en als hij u achter een test voor de leverfunctie vraagt, de 13C aminopyrine ademtest zeggen (en dus niet de transaminasen ed :p). En Van Den Eede heeft idd vooral over depressie les gegeven als ik mij goed herinner. Die is kei sympathiek trouwens Smile.

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  anfrangipane Thu Dec 08, 2011 10:23 am

Van den Eeden ook angststoornissen! Vriendelijke mens, heb daar stage gedaan!

anfrangipane
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  bert Thu Dec 08, 2011 9:24 pm

Voorzitter : DE BACKER W.
Leden : DENEKENS J., RODRIGUS I., TROUET D.

Ik vraag mij af wat Denekens gaat willen vragen Smile Wie weet een van haar MDO casussen :p

Trouet D. is blijkbaar een kindernefroloog, kent iemand die ?

bert
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Evi Thu Dec 08, 2011 9:40 pm

Ocharme Bert, pneumo... Je had echt niet mogen zeggen dat dat niet je favoriete vak was.

Goh Trouet, ik ken die alleen van ziens, ik heb daar nooit mee consultatie gevolgd, dus ik kan je niet verder helpen vrees ik.

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Sun Dec 11, 2011 2:29 am

Ik zit mij af te vragen of ik bij de huisartsencasus ook moet beginnen over Canmeds en biopsychosociaal model....als ik Denekens had, zonder twijfel, maar bij Philips.... 'k zal het maar doen zeker?

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Sofie Sun Dec 11, 2011 8:14 pm

Mijn jury is ook bekend:
Voorzitter : P. VAN SCHIL
Leden : VERMEIRE E., VANDEWOUDE M., VAN REEMPTS P.
Iemand tips? Vermeire en Van Reempst ken ik eigenlijk ni...

Sofie
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Evi Sun Dec 11, 2011 8:19 pm

Vermeire ken ik ook niet, maar Van Reempts is diensthoofd neonatologie.

Wat ik je zou aanraden na te kijken: ademhalingsmoeilijkheden bij neonaten (er was ooit een casus over TTN, maar dan moest je natuurlijk wel heel de differentiaal diagnose geven), ook hyperbilirubinemie misschien even nakijken, bijna al die prematuren gaan onder de lamp. Zeker ook NEC (een heel belangrijke ziektebeeld bij neonaten, met toch wel wat mortaliteit, dus het lijkt me niet onlogisch dat daar een vraag over komt). Zeker niet vergeten dat je bij die kleintjes een navelkatheter kan steken (zowel arterieel als veneus) als infuus.

Ah ja en BPD is eigenlijk een verouderde naam, op dit moment spreekt men officieel van chronic lung disease, maar eigenlijk wordt BPD ook nog wel veel gebruikt, maar dat je maar weet dat dat hetzelfde is.

Als ik nog iets bedenk hoor je het wel...

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Sun Dec 11, 2011 10:22 pm

Na opzoekwerk: Etienne Vermeire, huisarts... We hebben een redelijk gelijkaardige jury he Sofie :-). Meer info volgt woensdag!
Ik ben benieuwd naar Lynn...

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  bert Sun Dec 11, 2011 11:03 pm

ik heb de indruk dat mensen die voor huisarts solliciteren vaker dan anderen een huisarts in de jury hebben Smile

bert
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Lynn Mon Dec 12, 2011 4:28 am

Go Sofie! Is wel een goeie jury denk ik. Goed dat je die stage in Nederland hebt gedaan he, van schil zou geen probleem mogen zijn. Sara nullens heeft er net examen bij gedaan en die is blijkbaar kei vriendelijk! Vandewoude is ook rustig he. Hopelijk helpt men samenvatting wat.. Wel stom dat die van u verdwenen is :s Veel succes ermee!
..

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Sofie Mon Dec 12, 2011 5:00 am

De jury lijkt op het eerste zicht idd nog mee te vallen. Echt stom dak die samenvatting van geriatrie ni meer heb, maar soit, tzal zo moeten! Aan men stage in Maastricht heb ik spijtig genoeg niet zoveel, heb er venes (VSM) uit de benen mogen halen enzo, maar dat is toch ni echt hetzelfde als vaatheelkunde...

Sofie
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Anke Mon Dec 12, 2011 8:30 pm

voor reza wordt het

Voorzitter : BOSMANS Johan

Leden : HENDRICKX K., VAN SCHIL P., VERHULST S.

dus bosmans is cardio he? En kent iemand Verhulst? Da's stijn verhulst van pediatrie veronderstel ik en niet sandra verhulst van oogheelkunde :-p? waar is die vooral mee bezig, slaapproblemen?

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

De jury.... Empty Re: De jury....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum