medical students online
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leerboek chirurgie

5 posters

Go down

Leerboek chirurgie Empty Leerboek chirurgie

Post  Lynn Sat Dec 03, 2011 10:39 am

Eventjes een vraagje: gaan jullie die Nederlands of Engelse boek gebruiken voor het examen? Ik heb de Nederlandse gekocht, maar ik heb precies het idee dat in de Engelse veel meer staat (dus weeral een domme aankoop gedaan Sad)

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Evi Sat Dec 03, 2011 10:12 pm

Ik gebruik de Nederlandse, ook gewoon omdat ik die gekocht heb. Ik vermoed dat dat toch ook wel voldoende informatie zal instaan om het examen te overleven.

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Lynn Sun Dec 04, 2011 1:37 am

Ah ok, dan ben ik toch al iets geruster Smile

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Sofie Sun Dec 04, 2011 11:04 pm

Blijkbaar heeft Lynn net een mail gekregen met haar jury waarin staat dat ze de engelse boek mag gebruiken (de nederlandse staat niet vermeld). Gaan jullie die toch meenemen naar het examen of?

Sofie
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Evi Mon Dec 05, 2011 1:18 am

Ik neem die toch mee, dat is de enige reden dat ik die gekocht. Ik zou het wel heel straf vinden als ze die ons laten kopen en dan niet laten gebruiken.

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Anke Mon Dec 05, 2011 10:18 am

Hoe wisten jullie eigenlijk dat er een nederlandse was? Wij hebben de engelse versie gekocht.... ik wist zelfs niets van een Nederlandse. (heb waarschijnlijk niet goed gelezen...)

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Evi Mon Dec 05, 2011 8:15 pm

Ja, die stond dus oorspronkelijk op dat blad. En op de cursusdienst: als je vraagt naar het leerboek chirurgie, krijg je de nederlandse...

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Sofie Thu Dec 08, 2011 9:28 am

fftjes een andere vraag ivm de boeken: ik heb enkele boeken (vnl gynaeco & pediatrie) waar enorm veel in aangeduid en bijgeschreven is. Daar gaan ze hopelijk toch ni moeilijk over doen? Zijn daar ergens regels over of? Kheb ni zoveel zin om da allemaal uit te gommen... Xx

Sofie
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Evi Thu Dec 08, 2011 8:12 pm

Ik vroeg mij dat ook al af, want in mijn boek verloskunde staat ook wel wat bijgeschreven. Ik heb nergens iets gelezen over dat het 'maagdelijke' boeken moeten zijn en uitgommen ga ik het zeker niet doen, dus laat ons hopen dat ze er geen probleem van maken. Ergens denk ik ook niet dat die proffen zich gaan bezig houden met al die boeken na te kijken...

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  bert Thu Dec 08, 2011 9:38 pm

Harrison’s / Current Diagnosis and Treatment Surgery : thirteenth edition (Lange Current Series) by Gerard M. Doherty (aug 20, 2009) / Current Surgical Diagnosis and Treatment by Lawrence W. Way and Gerard M. Doherty (sept 24, 2002) / geneesmiddelen repertorium / Y. Jacquemyn et al., Leerboek Gynaecologie, Acco, 2009, ISBN : 078 90334 75962 / Illustrated textbook of Paediatrics by Tom Lissauer & Graham Clayden, Mosby Ed. 2003

Dat is wat in mijn brief stond... Dat is toch wel anders dan ervoor !

(ervoor was het: Harrison’s, leerboek chirurgie of Current surgical diagnosis and treatment van Doherty en Way, geneesmiddelen repertorium, gynaecology by 10 teachers, handboek verloskunde, Yves Jacquemyn, Acco 2007, Illustrated textbook of Paediatrics by Tom Lissauer & Graham Clayden, Mosby Ed. 2003.)

Ook geen handboek verloskunde meer !

Ik stel voor dat we de brief van Marina een beetje herwerken naargelang ons eigen goesting, die dan afdrukken en meenemen naar het examen. Als ze dan klagen van zeg dat boek mocht je niet meenemen, dan laten we die afgedrukte brief zien ;p

bert
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 2011-11-12

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Evi Thu Dec 08, 2011 9:42 pm

Ik denk gewoon dat Marina een 'copy-paste' foutje gemaakt heeft en dat daardoor een aantal boeken zijn weggevallen. Het zou me straf lijken dat we geen boek verloskunde mogen meenemen, maar wel een boek gynaecologie.

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Anke Fri Dec 09, 2011 1:22 am

Eigenlijk wel stom dat daar zo laks mee omgegaan wordt. Een assistent vertelde me dat ze nog 2 andere boeken onder in haar boekentas had gestopt en dat ze die goed gebruikt heeft zonder dat iemand haar gecontroleerd heeft. Ze zei dat er tijdens de voorbereiding ook vaak gebeld en gesms't werd. 't Komt blijkbaar nog steeds niet zo nauw!

Ik heb bovendien ook in mijn boeken geschreven en aangeduid. Anders moeten ze maar duidelijke instructies geven of de boeken zelf ter beschikking stellen, dan hadden we ze tenminste niet moeten kopen. Grom!

Anke
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 2011-11-24

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Evi Fri Dec 09, 2011 3:14 am

Dat zou nog eens een oplossing zijn: gewoon op het secretariaat van je voorzitter de boeken leggen die je mag gebruiken, niemand problemen met 'ik heb erin geschreven' of 'moeten we die nu kopen' en dan gebruikt iedereen gewoon hetzelfde.
Maar ja, zo ver zijn ze bij ons natuurlijk nog niet.

Evi
Ace
Ace

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 2011-11-13

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Lynn Fri Dec 09, 2011 5:40 am

Wss omdat ze dan die boeken 8x moeten aankopen, gezien je met zoveel mensen tegelijk aan het voorbereiden bent (of toch zeker met 4, ik weet niet of je overlapt eigenlijk?) Zal te duur zijn voor de unief :p

Lynn
Veteraan
Veteraan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 2011-11-11

Back to top Go down

Leerboek chirurgie Empty Re: Leerboek chirurgie

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum